🔰معرفی بنچمارک در فارکس – بهترین انواع بنچمارک در فارکس

15:24 10/07/2024 -

🔰معرفی بنچمارک در فارکس – بهترین انواع بنچمارک در فارکس

انتخاب از بین انواع بنچمارک در فارکس از موارد مهم معاملات آموزش فارکس برای موفقیت بحساب می آید. بنچمارک ها در فارکس جهت استفاده‌های مختلف، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. این ابزارها اغلب، فواید بسیاری را به افراد مبتدی و حرفه ای ارائه می کنند.

قصد داریم در این مقاله به بررسی پاسخ “بنچمارک در فارکس چیست؟” بپردازیم و بیابیم که چه نمونه‌هایی از بنچمارک در فارکس موجود هستند پس با تاپ بروکر ایران همراه باشید.

بنچمارک در فارکس، بنچمارک در فارکس چیست، انواع بنچمارک در فارکس

پیش از آن که به “اندیکاتور سیگنال ورود و خروج چیست؟” بپردازیم، در جدول زیر به تعدادی از بهترین بروکرهای فارکس اشاره خواهیم داشت:

نام بروکر لینک ثبت نام
بروکر آلپاری، لوگوی جدید آلپاری، کارگزاری الپاری فارسی
بروکر Alpari
🔥ثبت نام در بروکر الپاری
🚀بروکر آلپاری
شارژ حساب لایت فارکس ، ثبت نام لایت فارکس ، لایت فارکس بدون فیلتر
بروکر liteForex
🔥ثبت نام در لایت فارکس
🚀بروکر لایت فارکس
سایت بدون فیلتر امارکتس ، amarkets ورود ، دانلود متاتریدر 4 آمارکتس
بروکر AMarkets
🔥ثبت نام در بروکر آمارکتس
🚀بروکر آمارکتس
راهنمای معاملات طلا icmbrokers ، انواع حساب بروکر icm ، ثبت نام در بروکر icm
بروکر ICM
🔥ثبت نام در بروکر آی سی ام
🚀بروکر آی سی ام
پستیبانی فارسی فارکس ، پشتیبانی ارز دیجیتال ، پشتیبانی بروکرهای فارکس برای ایرانیان ، پشتیبان فارسی ☎️پیامرسان تلگرام

 

بنچمارک در فارکس چیست؟

معیار بنچمارک در فارکس (Benchmark)، به استانداردی گفته می‌شود که برای سنجش تغییرات ارزش یک دارایی یا شاخص دیگری در طول زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنچمارک فارکس، در حوزۀ سرمایه‌گذاری به‌عنوان نقطه مرجع برای عملکرد اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های قابل معامله در بورس، پرتفوی‌ها یا ابزارهای مالی دیگر به‌کار می‌رود.

‎‌بطور معمول، شاخص‌های بازار و بخش‌های مختلف بازار سهام و اوراق قرضه برای این منظور استفاده می‌شوند. حتی ارزهای دیجیتال نیز دارای معیارهایی هستند که نشان‌دهندۀ اهمیت‌ یک مرجع برای مقایسه عملکرد دارایی‌ها است.

 

کاربردهای بنچمارک در فارکس

بازار فارکس، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی است که به تریدرها کمک می‌کند با انجام معامله در آن به سوددهی برسند. استفاده از بنچمارک در فارکس یکی از ابزارهایی می باشد که می توان از آن استفاده نمود، در اینجا به شرح کاربردهای بنچمارک در فارکس (Benchmark) می پردازیم:

  • ارزیابی عملکرد:
    بنچمارک‌ها در فارکس
    به‌عنوان معیارهایی برای ارزیابی عملکرد سرمایه‌گذاری در بازار فارکس استفاده می‌شوند. با مقایسۀ عملکرد سرمایه‌گذاری خود با بنچمارک‌ ها در فارکس، سرمایه‌گذاران می‌توانند ببینند که عملکرد آن‌ها نسبت به بازار چگونه بوده است.
  • ارزش‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری:
    صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا براساس عملکرد نسبت به یک بنچمارک فارکس مشخص، ارزش‌گذاری می‌شوند. این بنچمارک‌ ها در فارکس به‌عنوان معیارهای مقایسه‌ای برای تعیین کارایی و بازده صندوق‌ها استفاده می‌شوند.
  • تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری:
    بنچمارک‌ در فارکس به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را براساس استانداردهای مشخص و قابل ارزیابی بگیرند. این استانداردها می‌توانند به‌عنوان راهنمایی برای تعیین مسیر سرمایه‌گذاری در بازار فارکس عمل نمایند.
  • مقایسه بازدهی:
    با استفاده از بنچمارک‌ فارکس، سرمایه‌گذاران می‌توانند بازدهی خود را با سایر سرمایه‌گذاران و حرفه‌ای‌ترین‌ها در صنعت مقایسه کرده و ببینند که آیا به‌ عنوان یک سرمایه‌گذار موفق محسوب می‌شوند یا خیر.

 

محدودیت های بنچمارک فارکس

بنچمارک فارکس، دارای محدودیت هایی می باشد که برای آگاهی شما آن ها را در قسمت زیر آورده ایم. این محدودیت ها عبارت اند از:

  • انحراف از بازار واقعی:
    بنچمارک‌ در فارکس، ممکن است نتایجی را نشان دهد که با عملکرد واقعی بازار متفاوت باشد. این موضوع به‌علت عواملی مانند متغیربودن شرایط بازار و عدم درنظرگرفتن تمامی جنبه‌های بازار است.
  • ناکارامدی در شرایط بازار متفاوت:
    بنچمارک‌ فارکس، ممکن است در شرایط بازار خاصی ناکارآمد باشد و نتواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد. این امر می‌تواند به علت استفاده از معیارهای ثابت و عدم اعتبارسنجی بنچمارک فارکس در شرایط بازار متفاوت باشد.
  • انعطاف‌ناپذیری:
    بنچمارک‌ ها در فارکس ممکن است برای برخی استراتژی‌ها و رویه‌های سرمایه‌گذاری مناسب نباشند؛ بنابراین برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند بنچمارک‌های خود را براساس استراتژی‌های خاصی انتخاب کنند.

 

انواع بنچمارک در فارکس

شما پیش ‌از اینکه موارد مربوط به کاربرد بنچمارک در فارکس را بررسی کنید، باید انواع بنچمارک در فارکس را بشناسید. استفاده از بنچمارک در تحلیل فارکس می‌تواند کمک زیادی به شما کند. روش های تعیین بنچمارک فارکس نیز متنوع هستند و شما باید تمام نکات مربوط به آن‌ها را با دقت و جزئیات بالا بررسی نمایید.

انتخاب بنچمارک در فارکس، به شما این امکان را می‌دهد تا تریدهای خود را به ‌خوبی و با جزئیات بالا بررسی کنید. چند نمونه از اصلی‌ترین بنچمارک‌ ها در فارکس عبارت‌اند از:

  • شاخص‌های حقوق صاحبان سهام
  • شاخص های درآمد ثابت
  • شاخص‌های کالا

 

شاخص‌های حقوق صاحبان سهام

شاخص S&P 500 که یکی از انواع بنچمارک در فارکس می باشد، توسط شرکت استاندارد اند پورز ایجاد شده است. این شاخص شامل پانصد شرکت بوده اما در واقع 505 سهام در این شاخص قرار دارد و براساس معیارها و تکنیک‌های ارزیابی خاصی انتخاب شده‌اند. این شاخص ها نشان‌دهندۀ بهترین عملکرد سهام در بازار (براساس نظر متخصصان S&P) هستند.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز، شامل 30 سهام بلوچیپ آمریکایی است؛ یعنی سهام شرکت‌های بزرگ، معتبر و قدرتمند مالی، البته شاخص S&P 500 تعداد بیشتری سهام نسبت به شاخص داو جونز دارد؛ اما برخی سهام مشابه در هر دو شاخص بنچمارک فارکس وجود دارد:

  • سهام اپل
  • سهام مایکروسافت
  • سهام بوئینگ
  • سهام آلفابت (گوگل)
  • سهام سیسکو
  • سهام کاترپیلار
  • سهام پروکتر اند گمبل

هر دوی این شاخص‌های بنچمارک فارکس ، توسط بسیاری از افراد برای سنجش عملکرد کلی بازار سهام استفاده می‌شوند، حتی با اینکه تنها بخشی از سهام موجود در بورس‌های عمومی را نمایندگی می‌کنند. سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک احتمالا از شاخص‌های Refinitiv Lipper استفاده نمایند که از 30 شرکت بزرگ تشکیل شده‌اند.

درحالی‌ که سرمایه‌گذاران بین‌المللی ممکن است از شاخص‌های MSCI استفاده کنند. شاخص Wilshire 5000 نیز یک معیار محبوب است. این شاخص نمایانگر تمامی سهام‌های عمومی معامله‌شده در ایالات متحده می باشد.

 

شاخص‌های درآمد ثابت

یکی دیگر از انواع بنچمارک در فارکس، شاخص‌های درآمد ثابت می باشد که عملکرد دارایی‌های درآمد ثابت مانند اوراق قرضه و خزانه‌داری‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند و سرمایه‌گذاران از آن‌ها برای ایجاد درآمد یا به‌ عنوان راهی برای حفظ سرمایه در شرایط نزولی بازار استفاده می‌نمایند. برخی از نمونه‌های برجسته شاخص‌های درآمد ثابت عبارت اند از:

  • شاخص Bloomberg Aggregate Bond (معروف به Agg)
  • شاخص Bloomberg Capital U.S. Corporate High Yield Bond
  • شاخص Bloomberg Capital U.S. Treasury Bond

 

شاخص‌های کالا

از نوع دیگر بنچمارک در فارکس، شاخص‌های کالا را نام می بریم که عملکرد سبدی از کالاها را اندازه‌گیری می‌کنند. به‌عنوان مثال، شاخص Bloomberg Commodity (BCOM) شامل 23 قرارداد آتی کالاهای فیزیکی قابل معامله در بورس است. این شاخص، عملکرد 21 کالا در پنج بخش مختلف را ارزیابی کرده و به‌عنوان شاخصی از عملکرد بازار کالاها عمل می‌کند. این پنج بخش عبارت‌اند از:

  • بخش کشاورزی
  • بخش انرژی
  • بخش فلزات صنعتی
  • بخش فلزات گران‌بها
  • بخش دام‌داری

علاوه ‌بر شاخص‌های سنتی بنچمارک فارکس که ویژگی‌های گستردۀ بازار مانند سهام بزرگ، متوسط، کوچک، رشد و ارزش را نشان می‌دهند، شاخص‌هایی نیز وجود دارند که براساس ویژگی‌های بنیادی، بخش‌ها، سود سهام، روندهای بازار، سرمایه‌گذاری و موارد دیگر پایه‌ریزی شده‌اند.

 

نکات مهم استفاده از بنچمارک فارکس

بهتر است، درنظر داشته باشید که استفاده از بنچمارک‌ در فارکس می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد خود را ارزیابی کرده و بهبود ببخشید. در این راستا، نکات زیر برای استفادۀ مؤثر از بنچمارک‌ فارکس بسیار حیاتی هستند:

  • انتخاب بنچمارک مناسب:
    انتخاب بنچمارکی که با استراتژی معاملاتی و اهداف شما هماهنگ باشد بسیار مهم است. بنچمارک‌ در فارکس باید به‌درستی با نوع معاملات، زمان‌بندی و سبک سرمایه‌گذاری شما مطابقت داشته باشند.
  • فهم دقیق از بنچمارک:
    پیش‌از استفاده از بنچمارک فارکس، باید به‌دقت فهمید که این بنچمارک چه معیارهایی را ارزیابی و چگونه عملکرد را اندازه‌گیری می‌کند. درک کامل از متغیرها و روش‌های محاسبۀ بنچمارک بسیار مهم است.
  • بررسی شرایط بازار:
    همیشه باید درنظر داشته باشید که شرایط بازار ممکن است تغییر کنند و بنچمارک‌ها نمی‌توانند همیشه دقیقاً عملکرد بازار را بازتاب دهند؛ بنابراین، حتما شرایط بازار را به‌دقت بررسی و عملکرد بنچمارک در فارکس را با آن مقایسه کنید.
  • استفاده از بنچمارک به‌عنوان راهنمایی:
    بنچمارک‌ در فارکس باید به‌عنوان یک ابزار راهنمایی استفاده شوند؛ نه به‌عنوان یک راه حل کامل. بهتر است همراه با سایر متغیرها و اطلاعات بازار از بنچمارک فارکس بهره ببرید و تصمیم‌گیری‌های خود را براساس تجربه و شناخت شخصیت (کاراکتر) بازار انجام دهید.

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

در این مقاله به پرسش “بنچمارک در فارکس چیست؟”، پاسخ دادیم و به بررسی نکات استفا‌‌ده از بنچمارک در فارکس پرداختیم. مقایسه بنچمارک در فارکس با سایر بازارها نشان از اهمیت این عامل دارد.

نقش بنچمارک فارکس در مدیریت ریسک و روش استفاده از بنچمارک فارکس در معاملات الگوریتمی، در این بخش، بطور کامل بررسی شدند. روش‌های تعیین بنچمارک در فارکس می‌تواند شما را برای فهم هرچه بهتر روند برخی شاخص‌ها، یاری کند.

سوالات متداول

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
📈آموزش کامل اندیکاتور rsi - شاخص قدرت نسبی چیست؟
📉آشنایی با انواع میانگین متحرک - انواع مووینگ اوریج ها
📈اموزش کار با اندیکاتور مووینگ اوریج - اندیکاتور میانگین متحرک چیست؟
📈آموزش اندیکاتور بولینگر باند در فارکس - اندیکاتور بولینگر باند چیست؟
جدیدترین مطالب
📈آموزش کامل اندیکاتور rsi - شاخص قدرت نسبی چیست؟
📉آشنایی با انواع میانگین متحرک - انواع مووینگ اوریج ها
📈اموزش کار با اندیکاتور مووینگ اوریج - اندیکاتور میانگین متحرک چیست؟
📈آموزش اندیکاتور بولینگر باند در فارکس - اندیکاتور بولینگر باند چیست؟
📚نحوه کار با بروکر آمارکتس - آموزش کار با آمارکتس