🆚بررسی تفاوت سل لیمیت و سل استاپ – مقایسه سل لیمیت و سل استاپ

22:44 10/07/2024 -

🆚تفاوت سل لیمیت و سل استاپ – تفاوت sell limit با sell stop

تفاوت سل لیمیت و سل استاپ، یکی از موارد مهم در آموزش فارکس بحساب می آید. “تفاوت سل لیمیت با سل استاپ چیست؟” و سوالات مشابه آن از سوی افرادی که قصد آموزش سل لیمیت در فارکس (sell limit) و سل استاپ در فارکس (sell stop) را دارند مطرح میگردد.

به همین دلیل لازم دانستیم به بررسی تفاوت‌های سل لیمیت و سل استاپ به زبان ساده بپردازیم. اگر مایل به یادگیری آموزش سل لیمیت در فارکس و نحوه استفاده از آن هستید، همراه تاپ بروکر ایران باشید.

تفاوت سل لیمیت و سل استاپ، تفاوت سل لیمیت با سل استاپ، مقایسه سل لیمیت و سل استاپ

پیش از آن که به “تفاوت سل لیمیت و سل استاپ چیست؟” بپردازیم، در جدول زیر به تعدادی از بهترین بروکر های فارکس، اشاره خواهیم داشت:

نام بروکر لینک ثبت نام
بروکر آلپاری، لوگوی جدید آلپاری، کارگزاری الپاری فارسی
بروکر Alpari
🔥ثبت نام در بروکر الپاری
🚀بروکر آلپاری
شارژ حساب لایت فارکس ، ثبت نام لایت فارکس ، لایت فارکس بدون فیلتر
بروکر liteForex
🔥ثبت نام در لایت فارکس
🚀بروکر لایت فارکس
سایت بدون فیلتر امارکتس ، amarkets ورود ، دانلود متاتریدر 4 آمارکتس
بروکر AMarkets
🔥ثبت نام در بروکر آمارکتس
🚀بروکر آمارکتس
راهنمای معاملات طلا icmbrokers ، انواع حساب بروکر icm ، ثبت نام در بروکر icm
بروکر ICM
🔥ثبت نام در بروکر آی سی ام
🚀بروکر آی سی ام
پستیبانی فارسی فارکس ، پشتیبانی ارز دیجیتال ، پشتیبانی بروکرهای فارکس برای ایرانیان ، پستیبانی فارسی فارکس ، پشتیبانی ارز دیجیتال ، پشتیبانی بروکرهای فارکس برای ایرانیان ، پشتیبان فارسی ☎️پیامرسان تلگرام

 

تفاوت سل لیمیت و سل استاپ چیست؟

در بازارهای مالی مانند فارکس، دستورهای معاملاتی مختلفی برای فروش وجود دارد که از جمله پرکاربردترین آنها می‌توان به سل لیمیت و سل استاپ اشاره نمود. برای درک تفاوت سل لیمیت و سل استاپ ابتدا به تعریف هرکدام می پردازیم.

سل لیمیت (sell limit) دستوری است که در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار تنظیم و زمانی استفاده می‌شود که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از رسیدن به سطح مشخصی، کاهش یابد. از طرف دیگر، سل استاپ (sell stop) نیز دستوری است که در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار قرار دارد و زمانی به کار می‌رود که معامله‌گر پیش‌بینی می‌کند قیمت پس از رسیدن به سطح مشخصی، به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

اصطلاحات فارکس به زبان ساده، اصطلاحات فارکس چیست، اصطلاحات رایج فارکس، اصطلاحات اولیه فارکس

برای آشنایی با اصطلاحات فارکس روی لینک زیر کلیک نمایید.

اصطلاحات فارکس به زبان ساده

 

مفهوم سل لیمیت (sell limit)

سل لیمیت، یکی از انواع دستورات بازار فارکس است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا دارایی خود را در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار بفروشند. این دستور زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که معامله‌گر پیش‌بینی می‌نماید، پس از رسیدن قیمت به سطح مشخصی، روند نزولی آغاز خواهد شد.

به عبارت دیگر، در بررسی تفاوت سل لیمیت و سل استاپ باید بگوییم، سل لیمیت برای فروش در نقاط مقاومت تنظیم می‌شود؛ جایی که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از برخورد با آن سطح، کاهش یافته و فرصتی برای سودآوری از افت قیمت فراهم شود.

سل لیمیت در فارکس, سل لیمیت در فارکس چیست, sell limit در فارکس

برای آشنایی با سل لیمیت در فارکس روی لینک زیر کلیک نمایید.

سل لیمیت در فارکس

 

کاربردهای سل لیمیت (sell limit)

سل لیمیت، به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در نقاط مقاومتی که پیش‌بینی می‌شود قیمت پس از رسیدن به آن سطح کاهش یابد، دارایی‌های خود را بفروشند. این استراتژی در زمانی مفید است که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از یک حرکت صعودی، روند نزولی پیدا کند.

از سوی دیگر، با استفاده از تفاوت سل لیمیت و سل استاپ، معامله‌گران از نوسانات موقت قیمت، سودآوری می‌کنند. با تنظیم سل لیمیت، معامله‌گران می‌توانند بدون نیاز به نظارت مداوم بر بازار، معاملات خود را در سطوح قیمتی مطلوبی انجام دهند. به علاوه آگاهی در خصوص انواع دستورات بازار فارکس به مدیریت بهتر ریسک و کاهش خطرات ناشی از نوسانات ناگهانی بازار کمک می‌نماید.

 

مفهوم سل استاپ (sell stop)

سل استاپ (Sell Stop)، یکی دیگر از انواع دستورات بازار فارکس می‌باشد که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا دارایی خود را در قیمتی پایین‌تر از قیمت موجود در بازار بفروشند. این دستور زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که معامله‌گر پیش‌بینی می‌کند قیمت پس از رسیدن به یک سطح مشخص، همچنان به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

در تفاوت سل لیمیت با سل استاپ، سل استاپ بیشتر برای فروش در نقاط حمایتی تنظیم می‌شود؛ جایی که معامله‌گر انتظار دارد قیمت با عبور از آن سطح کاهش بیشتری پیدا کند. این استراتژی در بازارهایی با روند نزولی بسیار مفید است، زیرا به معامله‌گران کمک می‌کند تا از کاهش‌های احتمالی قیمت سودآوری داشته و از زیان‌های بیشتر جلوگیری کنند.

 

کاربردهای سل استاپ (sell stop)

در بررسی تفاوت سل لیمیت با سل استاپ به کاربرد سل استاپ اشاره می کنیم، این استراتژی (سل استاپ در فارکس)؛ زمانی کاربردی است که معامله‌گر انتظار دارد روند نزولی پس از شکستن سطح حمایت ادامه یابد.

سل استاپ به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک به کار می‌رود و معامله‌گران می‌توانند با تنظیم آن، از معاملات خود در برابر کاهش ناگهانی قیمت محافظت کنند. دانستن تفاوت سل لیمیت و سل استاپ می‌تواند بخشی از استراتژی‌های معاملاتی باشد که نیاز به فروش در سطوح قیمتی پایین‌تر دارند.

 

مقایسه سل لیمیت و سل استاپ

تفاوت سل لیمیت و سل استاپ در سطح قیمتی است که برای ورود به معامله استفاده می‌شود. سل لیمیت زمانی کاربرد دارد که معامله‌گر می‌خواهد دارایی خود را در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار بفروشد.

در مقابل، سل استاپ برای ورود به معامله در سطح قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار به کار می‌رود. بنابراین، سل لیمیت برای فروش در نقاط مقاومت و سل استاپ برای فروش در نقاط حمایت قابل تنظیم است.

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

شناخت انواع دستورات بازار فارکس، به خصوص تفاوت‌های سل لیمیت و سل استاپ، می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا در بازارهای مالی استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی نموده و تصمیمات بهتری جهت کسب سود و مدیریت سرمایه ی خود بگیرند.

در مقایسه سل لیمیت و سل استاپ باید بگوییم، سل لیمیت برای فروش در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار و در نقاط مقاومت استفاده می‌شود، جایی که انتظار می‌رود قیمت پس از رسیدن به آن سطح کاهش یابد.در مقابل، سل استاپ برای فروش در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار و در نقاط حمایت کاربرد دارد، جایی که پیش‌بینی می‌شود قیمت با عبور از آن سطح، روند نزولی خود را ادامه دهد.

در نتیجه، با استفاده هوشمندانه از این دستورات و درک تفاوت سل لیمیت و سل استاپ، معامله‌گران می‌توانند به طور مؤثرتری از نوسانات بازار بهره برده و بهتر ریسک‌های خود را مدیریت کنند.

سوالات متداول

  • تفاوت اصلی بین سل لیمیت و سل استاپ چیست؟

    تفاوت سل لیمیت با سل استاپ در سطح قیمتی است که دستور معامله فعال شده است؛ سل لیمیت برای فروش در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار و سل استاپ برای فروش در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار استفاده می‌شود.

  • سل لیمیت در چه مواردی کاربرد دارد؟

    یکی از، سل لیمیت است که معمولا در نقاط مقاومت استفاده می‌شود، جایی که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از برخورد به آن سطح کاهش یابد.

  • سل استاپ در کجا کاربرد دارد؟

    یکی از، سل لیمیت است که معمولاً در نقاط مقاومت استفاده می‌شود، جایی که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از برخورد به آن سطح کاهش یابد.

  • سل استاپ در کجا کاربرد دارد؟

    یکی از انواع دستورات بازار فارکس، سل استاپ است که معمولاً در نقاط حمایت استفاده می‌شود، جایی که معامله‌گر انتظار دارد قیمت پس از عبور از آن سطح، کاهش بیشتری پیدا کند.

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
📈آموزش کامل اندیکاتور rsi - شاخص قدرت نسبی چیست؟
📉آشنایی با انواع میانگین متحرک - انواع مووینگ اوریج ها
📈اموزش کار با اندیکاتور مووینگ اوریج - اندیکاتور میانگین متحرک چیست؟
📈آموزش اندیکاتور بولینگر باند در فارکس - اندیکاتور بولینگر باند چیست؟
جدیدترین مطالب
📈آموزش کامل اندیکاتور rsi - شاخص قدرت نسبی چیست؟
📉آشنایی با انواع میانگین متحرک - انواع مووینگ اوریج ها
📈اموزش کار با اندیکاتور مووینگ اوریج - اندیکاتور میانگین متحرک چیست؟
📈آموزش اندیکاتور بولینگر باند در فارکس - اندیکاتور بولینگر باند چیست؟
📚نحوه کار با بروکر آمارکتس - آموزش کار با آمارکتس