📊آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس

10:09 22/10/2024 -

📊استراتژی اسکالپینگ با الگوی 123 و اندیکاتور باند های بولینگر

استراتژی اسکالپینگ از جمله محبوب ترین  استراتژی فارکس بحساب می آید که اندیکاتور های متعددی در ایجاد بهترین آن بکار گرفته شده است. استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس از جمله این استراتژی ها بحساب می آید.

در این مقاله قصد داریم مفصلا به آموزش استراتژی اسکالپ با الگوی 123 و باندهای بولینجر یک سیستم اسکالپینگ فارکس بر اساس الگوی 1-2-3 و اندیکاتور باند های بولینگر بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال یکی از «بهترین استراتژی های اسکالپ با بولینگر باند» بوده پیشنهاد میکنیم تا انتها با تاپ بروکر ایران همراه باشید.

استراتژی اسکالپینگ با الگوی 123 و اندیکاتور باند های بولینگر، آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس، استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

پیش از آنکه به آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس بپردازیم، در جدول به مشخصات کلی این استراتژی اسکالپینگ بصورت مختصر اشاره داشته ایم:

جدول استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس
نام استراتژی استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس
تایم فرم استراتژی اسکالپ با بولینگر باند با الگوی 123
1 دقیقه یا 5 دقیقه
تعداد اندیکاتور ها 2 اندیکاتور
مناسب برای
استراتژی اسکالپ در فارکس ✅دارد
سطح استراتژی فارکس ⭐⭐⭐
متوسط

 

استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 1-2-3 یک روش معاملاتی کوتاه‌مدت است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا از نوسانات کوچک قیمت سود ببرند. این استراتژی بر اساس ترکیب دو ابزار قدرتمند تحلیل تکنیکال یعنی الگوی 1-2-3 و باندهای بولینجر بنا شده است که با کمترین نیاز به دانش و آموزش فارکس قابل اجرا میباشد.

 

اندیکاتور استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

الگوی 123 یک الگوی نموداری است که نشان‌دهنده تغییر روند است. هنگامی که این الگو روی نمودار شکل می‌گیرد، به این معناست که یک حرکت قیمتی جدید در حال شکل‌گیری است. باندهای بولینجر نیز ابزاری هستند که نوسانات قیمت را اندازه‌گیری می‌کنند. با استفاده از باندهای بولینجر، می‌توان نقاط ورود و خروج بهتری را شناسایی کرد.

  • الگوی 123 (123 Pattern)
  • اندیکاتور بولینگر بند (Bollinger bands)

 

شرایط استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

در استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 ابتدا میبایست الگوی سه قله یا سه دره را شخیص داده و سپس با اندیکاتور بولینگر باند سیگنال ورود و خروج را دریافت نمایید. از این استراتژی میتوان در تایم فریم 1 یا 5 دقیقه در تمامی بازار های معاملاتی استفاده نمود.

  • تایم فریم: 1 دقیقه یا 5 دقیقه؛
  • بازارهای مورد استفاده: بازار فارکس، باینری آپشن و ارزهای دیجیتال؛
  • نماد های معاملاتی: جفت ارزهای اصلی فارکس و طلا در فارکس؛
  • سشن معاملاتی: اروپا و آمریکا.

 

آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

در ادامه در قالب یک نمونه به آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 خواهیم پرداخت. هنگامی که الگوی 123 روی نمودار شما رسم می‌شود، زمان آن است که شروع کنید به توجه دقیق نمودن چرا که یک تنظیم در حال پیشروی است.

ما منتظر هستیم تا قیمت فعلی به سطح فیبوناچی 161.8 برسد. هنگامی که 161.8 در یک روند صعودی ضربه می‌زند، خرید (یا یک تماس) را قرار دهید. هنگامی که 161.8 در یک روند نزولی ضربه می‌زند، فروش (یا یک گذاشتن) را قرار دهید.

هنگامی که قیمت به 161.8 نزدیک می‌شود و شما مطمئن هستید که یک معامله در حال آمدن است، به اندیکاتور بولینگر بند خود نگاه کنید. اگر آنها فشرده شده‌اند، از معامله خودداری کنید، اگر جدا شده‌اند، به معامله وارد شوید. در نمودار 1 دقیقه هنگامی که قیمت به 161.8 می‌رسد و باندهای بولینجر تأیید می‌شوند، این یک شکست است!

 

سیگنال خرید با استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

هنگامی که 100 در یک روند صعودی ضربه می‌زند، خرید (یا یک تماس) را قرار دهید. هنگامی که 100 در یک روند نزولی ضربه می‌زند، فروش (یا یک گذاشتن) را قرار دهید.

استراتژی اسکالپینگ با الگوی 123 و اندیکاتور باند های بولینگر، آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس، استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123
سیگنال خرید با استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

 

سیگنال فروش با استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

هنگامی که قیمت به 100 نزدیک می‌شود و شما مطمئن هستید که یک معامله در حال آمدن است، به باندهای بولینجر خود نگاه کنید. اگر آنها فشرده شده‌اند، از معامله خودداری کنید، اگر جدا شده‌اند، به معامله وارد شوید.

استراتژی اسکالپینگ با الگوی 123 و اندیکاتور باند های بولینگر، آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس، استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123
سیگنال فروش با استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

استراتژی اسکالپینگ با ترکیب الگوی 1-2-3 و باندهای بولینجر روشی است برای کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار. این استراتژی بر پایه شناسایی الگوی 1-2-3 و استفاده از باندهای بولینجر برای تأیید سیگنال‌های معاملاتی استوار شده است.

سوالات متداول

  • نحوه عملکرد استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123

    برای معامله با استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 میبایست مطابق مراحل زیر پیشروید:

    1. شناسایی الگوی 1-2-3: ابتدا باید الگوی 1-2-3 را روی نمودار شناسایی کنید. این الگو شامل سه قله یا دره است که به ترتیب ارتفاع کمتری نسبت به یکدیگر دارند.
    2. استفاده از سطوح فیبوناچی: پس از شناسایی الگو، سطوح فیبوناچی را روی آن رسم کنید. در این استراتژی، سطح مورد نظر در تایم فریم 1 دقیقه و تایم فریم 5 دقیقه اهمیت بیشتری دارد.
    3. توجه به باندهای بولینجر: هنگامی که قیمت به سطح فیبوناچی مورد نظر نزدیک می‌شود، به باندهای بولینجر توجه کنید. اگر باندها از هم دور شده باشند، احتمال وقوع یک حرکت قوی‌تر وجود دارد و می‌توان وارد معامله شد.
    4. تعیین جهت معامله: اگر قیمت به سطح مورد نظر در تایم فریم 1 دقیقه و تایم فریم 5 دقیقه در یک روند صعودی یا نزولی برخورد کند، وارد معامله در همان جهت شوید.
  • محدودیت‌های استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 چیست؟

    از جمله محدودیت های استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

    • کوتاه‌مدت: این استراتژی برای معاملات کوتاه‌مدت طراحی شده است و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب نیست.
    • نیاز به نظارت مداوم: برای موفقیت در این استراتژی، نیاز به نظارت مداوم بر بازار و اجرای سریع دستورالعمل‌ها است.
    • ریسک بالا: مانند هر استراتژی معاملاتی دیگری، این استراتژی نیز همراه با ریسک است و ممکن است منجر به ضرر شود.
درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
📊آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس
📊آموزش استراتژی مومنتوم با بولینگر باند - استراتژی Bollinger and Momentum
📊استراتژی معکوس در فارکس - استراتژی Reversal channel
📊استراتژی سوینگ ترید با RSI ،Stochastic و فیبوناچی
جدیدترین مطالب
📊آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس
💻کابین شخصی فیبو گروپ چیست؟ - آموزش کابین فیبوگروپ فارسی
📈آموزش کار با اندیکاتور در فارکس - استفاده از اندیکاتور در بازار های مالی
➕بک تست در فارکس چیست؟ - آموزش بک تست گیری در فارکس
📈معرفی بهترین اندیکاتور حمایت و مقاومت - برترین اندیکاتور تشخیص حمایت و مقاومت