🔶معرفی ارز اتریوم (Ethereum) – ارز اتریوم چیست به زبان ساده

12:50 12/07/2024 -

🔶معرفی ارز اتریوم – Ethereum چیست؟

ارز اتریوم (Ethereum)، یکی از ارزهای دیجیتالی است که به دفعات در “ارزدیجیتال چیست؟” مطرح می گردد. ارز دیجیتال اتریوم، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، مبتنی بر قراردادهای هوشمند است.

برای دریافت پاسخ پرسش هایی مانند “ارز اتریوم چیست؟” و “اتریوم چیست ارز دیجیتال” و همچنین رمز ارز اتریوم بطور مفصل تر، پیشنهاد می کنیم تا انتها با تاپ بروکر ایران همراه باشید.

ارز اتریوم، رمز ارز اتریوم اتریوم، اتریوم ارز دیجیتال

 

ارز اتریوم چیست؟

ارز اتریوم (Ethereum)، یک پلتفرم جهانی می باشد که دسترسی تمام مردم دنیا را به بلاک چین آسان کرده است. پادشاه آلت کوین ها با خلق توکن بومی خود توانسته است تا زمینه ساز توسعه فعالیت های دیجیتالی و برنامه های مالی بر بستر بلاک چین شود.

رمز ارز اتریوم، در کنار بیت کوین تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت سایر ارز های دیجیتال دارد. اتریوم ارز دیجیتال را می توان نسخه پیشرفته تر بلاک چین بیت کوین با مزایای بیشتر دانست که در بازار ارز دیجیتال پادشاهی می کند.

لیست کریپتو، نماد های ارز دیجیتال، انواع کریپتو کارنسی، لیست ارزهای دیجیتال

برای آشنایی بیشتر با نمادهای ارز دیجیتال روی لینک زیر کلیک نمایید.

 نمادهای ارز دیجیتال

 

تاریخچه رمز ارز اتریوم (Ether)

ویتالیک بوترین، بنیان گذار ارز اتریوم، در سال 2014 مقاله ای را منتشر کرد که ضمن معرفی نقاط ضعف بلاک چین بیت کوین به راه حلی برای ساخت بلاک چین جدید تر برسد. این بلاک چین جدید را اتریوم نام گذاری کرده و در سال 2015 همراه با جو لوبین به راه اندازی آن در بازار ارز دیجیتال پرداخت.

با معرفی اتریوم ارز دیجیتال بسیاری از نگاه ها به ساختار غیر متمرکزی خیره شد که دارای قرارداد های هوشمند بود. قرارداد های هوشمند به ارز اتریوم اجازه می داد تا پروژه های بسیاری بر روی این بلاک چین راه اندازی گردد و به صورت خودکار با این قرارداد ها کنترل شود. این مسئله باعث می شود تا تمرکز زدایی به بالاترین حد خود برسد و برنامه های غیر متمرکز بدون دخالت نهاد های مرکزی اجرا شوند.

 

مهم ترین ویژگی های Ethereum چیست؟

مهم ترین ویژگی ارز اتریوم را می توان همین قرارداد های هوشمند دانست که ضمن خودکار سازی فرآیند ها دست واسطه ها را نیز کوتاه می کند. قرارداد هوشمند کدی است که تمامی طرفین معامله به صحت و درستی آن اعتماد دارند. این قرارداد های هوشمند در ازای وظیفه ای که یک طرف معامله انجام می دهد، پاداش در نظر گرفته شده را به او پرداخت می کند.

وظیفه بررسی انجام کامل و درست کار بر عهده این قراردادهای هوشمند است و اگر کار به درستی انجام نشده باشد؛ هیچ پاداشی به انجام دهنده تعلق نمی گیرد. از دیگر ویژگی های اتریوم ارز دیجیتال، می توان به شفافیت مقاومت آن اشاره کرد.

در ارز اتریوم (Ethereum )، تمامی قرارداد های هوشمند به صورت شفاف بر روی شبکه بلاک چین قرار دارد و هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. در ضمن تمامی تراکنش های مالی شکل گرفته بر روی شبکه بلاک چین نیز به صورت عمومی در دسترس همگان است.

همچنین ارز اتریوم به گونه ای طراحی شده است که تمامی داده ها بر روی تمامی بلوک ها ذخیره شده اند. به همین دلیل نیز تغییر اطلاعات درون یک بلاک کمکی به سانسور اطلاعات نمی کند و تنها اعتبار همان بلاک را زیر سؤال می برد.

 

مزایا و معایب ارز اتریوم

با رشد و توسعه ارز های دیجیتال در سال های بعد تکنولوژی اتریوم ارز دیجیتال به شدت عقب افتاد. در سال های اخیر با آپدیت ها، مرج و هارد فورک های برنامه ریزی شده رمز ارز اتریوم سعی کرد تا بلاک چین خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد؛ اما برای یک بلاک چین مدرن این تغییرات کافی نبود. در ادامه لیستی از مزایا و معایب ارز اتریوم (Ethereum) را با یکدیگر مشاهده می کنیم:

جدول مزایا و معایب اتریوم
✅مزایای اتریوم ❌معایب اتریوم
✅تمرکز زدایی گسترده از فعالیت های روزمره به ویژه مالی ❌وجود چندین هک موفق از بلاک چین اتریوم
✅سرعت بالاتر تراکنش ها نسبت به بلاک چین بیت کوین ❌کارمزد بالای معاملاتی در بسیاری از تراکنش ها
✅عدم نیاز به مجوز برای راه اندازی پروژه ها یا تنظیم قرارداد های هوشمند زبان برنامه نویسی جدید و ناشناخته

 

شبکه Ethereum چیست؟

ارز اتریوم، از یک ماشین مجازی ساخته شده است که قرارداد های هوشمند را کنترل می کند. این ماشین مجازی با زبان برنامه نویسی سالیدیتی کد نویسی شده است که زبان نسبتا جدیدی می باشد و تعداد کمی از افراد با آن آشنایی دارند.

از آن جایی که قرارداد های هوشمند اتریوم ارز دیجیتال، رابطه ی مستقیمی با این زبان برنامه نویسی دارند؛ نیاز است تا با این زبان بیشتر آشنا شوید. شبکه اتریوم (Ether)، در سال 2020 تصمیم گرفت تا تغییراتی را بر روی خود اعمال کند و اولین آپدیت شبکه در همان سال اتفاق افتاد. این آپدیت که با نام بیکن شناخته می شود؛ اولین قدم ارز اتریوم برای رسیدن به بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام بود.

بلاک چین قبلی اتریوم بار ها مورد حملات هکر ها قرار گرفته و امنیت کاربران و دارایی ها به خطر افتاده بود. در سال های بعد، آپدیت ها یکی پس از دیگری بر روی ارز اتریوم اعمال می شدند تا در سال 2022 شبکه اتریوم به صورت کامل به شکل اثبات سهام در آمد و آخرین ماینر های رمز ارز اتریوم خاموش شدند.

در بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام باید توکن ها استیک شوند و از این روش است که بلاک چین قدرت می گیرد تا تراکنش ها را انجام دهد. در سال 2023، آپدیت نهایی اتریوم ارز دیجیتال بر شبکه اعمال شد و استیک کنندگان توانستند پاداش ها و دارایی های استیک شده را برداشت کنند.

 

اهمیت ارز اتریوم بر بازار ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بسیاری از پیشرفت های بزرگ دنیای ارز دیجیتال مدیون ارز اتریوم است. رشد و توسعه حوزه هایی مانند ان اف تی، وب 3 و دیفای همگی در بستر ارز اتریوم انجام شده اند. در حال حاضر یکی از بزرگ ترین صرافی های غیر متمرکز (یونی سوآپ) نیز در بستر اتریوم فعالیت می کند.

هیچ گاه نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که بدون بلاک چین اتریوم بیشتر ارز های دیجیتال از بین می روند؛ چرا که تمامی آن ها تصمیم گرفته اند که بلاک چین اختصاصی خود را نداشته باشند و بر بستر اتریوم ارز دیجیتال فعالیت کنند.

هر گونه لغزش و مشکل در بلاک چین اتریوم می تواند یک شوک بزرگ به کل بازار ارز دیجیتال باشد. رشد و توسعه رمز ارز اتریوم نیز همراه با رشد و توسعه بیشتر ارز های دیجیتال کوچک تر می گردد.

 

تأثیر ارز اتریوم بر دیگر آلت کوین ها در بازار کریپتو

ارز اتریوم به همراه بیت کوین توانسته است در سال های اخیر مسیر حرکت بازار ارز دیجیتال را مشخص کند. در ماه های گذشته با پذیرفته شدن ETF های اتریوم، رشد چشمگیر قیمتی را در این ارز دیجیتال شاهد بودیم که بسیاری از ارز های دیگر را به همراه خود سبز پوش کرد.

آلت کوین های فعال بر روی ارز اتریوم کاملاً تابع حرکت های قیمتی این ارز دیجیتال هستند. بسیاری از آلت کوین ها با رشد اتریوم شروع به رشد می کنند و با روند نزولی نمودار قیمتی این ارز دیجیتال نیز مسیر خود را تغییر می دهند. بر خلاف تصور عام، بیشتر مواقع این ارز اتریوم است که مسیر بازار را مشخص می کند، نه بیت کوین؛ چرا که وابستگی ارز های دیجیتال به صورت بنیادی کاملاً به بلاک چین اتریوم است.

 

معرفی 5 مورد از بهترین صرافی های اتریوم (Ethereum)

تقریبا تمامی صرافی های ایرانی و خارجی اجازه معامله ارز اتریوم را درون پلتفرم خود به معامله گران می دهند تا هر شخصی با هر صرافی وارد معامله شود که راحت تر است. ارز اتریوم به علت حجم گسترده معاملاتی، بسیاری از کاربران را از سراسر دنیا وارد بازار خود کرده است و صرافی ها نیز برای تأمین این نیاز تصمیم گرفته اند که معامله ETH را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در زیر انواع صرافی اتریوم را بررسی می نماییم:

  • صرافی ایرانی نوبیتکس (Nobitex)
  • صرافی ایرانی تبدیل (Tabdeal)
  • صرافی سنگاپوری بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی ایرانی اوکی اکسچنچ (ok-ex)
  • صرافی توبیت (Toobit)

 

صرافی ایرانی نوبیتکس (Nobitex)

صرافی ایرانی نوبیتکس، یکی از قدیمی ترین صرافی خرید اتریوم است. معامله گران در این صرافی می توانند ارز اتریوم را هم قیمت با بازار های جهانی خرید و فروش کنند. این صرافی اخیراً قابلیت های جذاب دیگری مانند استیکینگ، استخر مشارکت و ییلد فارمینگ را نیز به پلتفرم خود اضافه کرده است تا کاربران ایرانی بتوانند از راه های دیگری به جز خرید و فروش از اتریوم کسب درآمد نمایند.

 

صرافی ایرانی تبدیل (Tabdeal)

صرافی تبدیل نیز جزو صرافی خرید اتریوم به حساب می آید که در سال های اخیر به شدت بر سر زبان ها افتاده است. این صرافی سعی کرده تا با ایجاد سه بازار تتری، تومانی و خرید آسان برای ارز اتریوم به بهترین شکل، خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد.

کاربران صرافی تبدیل، می توانند با تتر یا تومان خرید ارز اتریوم را انجام دهند و به همان شکل نیز به فروش برسانند. بخش خرید آسان صرافی تبدیل نیز آماده شده است تا بدون کارمزد با بهترین قیمت حاضر در بازار خرید برای مشتریان انجام دهد. همچنین تبدیل دارای بخش معاملات اهرم دار و معامله با ربات هوش مصنوعی است که در بازار ارز اتریوم به خوبی بازدهی دارد.

 

صرافی سنگاپوری بینگ ایکس (BingX)

صرافی سنگاپوری بینگ ایکس، از معدود صرافی خرید اتریوم است که ضمن معامله ارز اتریوم به ایرانیان خدمات می دهد. بیش از 30 درصد از کاربران این صرافی را ایرانیان تشکیل می دهند به همین خاطر شرافی سنگاپوری مجبور شده است تا بخش زبان فارسی را به سایت خود اضافه کند و تیم پشتیبانی فارسی را نیز به صرافی بیاورد. صرافی بینگ ایکس در میان 20 صرافی برتر دنیا قرار دارد و برای خرید و فروش ارز اتریوم در سطح بین المللی گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.

 

صرافی ایرانی اوکی اکسچنچ (ok-ex)

صرافی ایرانی اوکی اکسچنچ یکی دیگر از صرافی خرید اتریوم است که با بیش از 6 سال سابقه فعالیت در حوزه ارز دیجیتال، بهترین کیفیت را در خرید و فروش رمز ارز اتریوم (Ethereum) ارائه می دهد.

این صرافی به جز اتریوم بیش از 700 ارز دیجیتال معتبر دیگر را در صرافی خود لیست کرده است تا معامله گران بتوانند به صورت آزاد به بازار جهانی دسترسی داشته باشند. خرید و فروش ارز اتریوم در اوکی اکسچنچ بدون کارمزد نیز انجام می شود تا کاربران در فرآیند سریع تری معاملات خود را انجام دهند.

 

صرافی توبیت (Toobit)

صرافی توبیت که یکی از صرافی خرید اتریوم است را می توان زیر مجموعه ی بینگ ایکس دانست. این صرافی از سال 2022 کار خود را آغاز کرد و پس از مشکلات حقوقی پیش آمده کاربران ایرانی با بینگ ایکس کمی بر سر زبان ها افتاد.

در همین مدت کم توبیت توانسته است تا جایگاه خود را میان 50 صرافی برتر ارز دیجیتال تثبیت کند. همچنین امنیت صرافی برای خرید و فروش اتریوم ارز دیجیتال نیز به شدت بالا است. کاربران علاقه مند به کپی تریدینگ یا معاملات اهرم دار می توانند اتریوم را تا اهرم 125 با این صرافی معامله نمایند.

 

کیف پول های Ether چیست؟

در بازار ارز دیجیتال به صورت کلی سه نوع کیف پول برای ذخیره ی ارز اتریوم (Ether) داریم که نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی هستند. این کیف پول ها هر کدام ویژگی خاص خود را دارند که در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم:

  • کیف پول سخت افزاری:
    کیف پول سخت افزاری که برای ذخیره ی ارز اتریوم مورد استفاده قرار می گیرد؛ به نسبت امنیت بالاتری دارد و دارایی ها به صورت آفلاین بر روی یک دستگاه به شکل فلش ذخیره می شود تا از امکان هک و سرقت دارایی های دیجیتال شما جلوگیری کند. این کیف پول ها را معمولاً برای مقادیر بالای رمز ارز اتریوم در نظر می گیرند؛ چرا که به شدت گران هستند.
  • کیف پول نرم افزاری:
    کیف پول های نرم افزاری رایگان هستند و به فراوانی در سطح اینترنت موجود هستند. این کیف پول ها به صورت آنلاین دارایی شما را ذخیره می کنند و امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های سخت افزاری دارند. البته به این معنا نیست که امنیتی در استفاده از کیف پول های نرم افزاری وجود ندارد؛ اما بهتر است که حجم بالای ارز دیجیتال اتریوم را در این کیف پول ها نگه داری نکنید.
  • کیف پول کاغذی:
    امن ترین نوع کیف پول برای ذخیره ی ارز اتریوم را می توان این کیف پول های کاغذی دانست. کیف پول های کاغذی دارایی شما را به شکل اسکناس هایی با دو کد خصوصی و عمومی تبدیل می کند. دارایی کاربران به شکل دو کد منحصر به فرد بر روی کاغذ چاپ می شود و تنها همان تکه کاغذ کلید دسترسی به دارایی ها است. استفاده از این نوع کیف پول هزینه ای ندارد و امن ترین روش برای نگه داری اتریوم ارز دیجیتال به نظر می رسد.

با توجه به، موارد بالا، باید گفت که اگر مقادیر بالای ارز اتریوم را دارید؛ توصیه می شود به کیف پول های سخت افزاری مانند لجر و سیف پال اعتماد کنید و اگر اتریوم هایتان به حدی نرسیده است که نگرانی بابت ذخیره آنلاین آن ها داشته باشید؛ می توانید از کیف پول های نرم افزاری مانند تراست ولت و متامسک استفاده کنید.

 

آینده رمز ارز اتریوم (Ethereum)

اتریوم (Ethereum) در ماه های اخیر با پرونده EFT های خود درگیر بوده است. سازمان مقررات بورس و اوراق بهادار بر روی این ارز دیجیتال دست گذاشته  و سعی دارد تا معاملات اتریوم ارز دیجیتال را قانونی کند. از سوی دیگر، بنیان گذاران ارز دیجیتال مشکلات حقوقی بسیاری با این مسئله دارند که دادگاه در حال رسیدگی به این پرونده است.

رمز ارز اتریوم یا Ether، در صورت برنده شدن در این پرونده رشد بسیار خوبی خواهد کرد؛ چرا که آپدیت های این ارز دیجیتال به تازگی تکمیل شده اند و دیگر هیچ چیز نمی تواند مزاحم رشد این ارز دیجیتال باشد.

 

ارز اتریوم (Ethereum) در یک نگاه!

اتریوم از زمان انتشار با این شعار راه اندازی شد که به همه چیز تمرکز زدایی را تزریق کند. تجربه تلخ تمرکز گرایی در دنیا باعث شده است تا دیگران از ایده تمرکز زدایی استقبال نمایند و ارز اتریوم در سال های اخیر به شدت ترند شود. برنامه های بسیاری بر روی ارز اتریوم راه اندازی شده است که هر کدام به نحوی سعی کرده اند تا جنبه ای از زندگی واقعی را با عدم تمرکز گره بزنند.

حوزه دیفای، توانسته است تا در سال های اخیر بیشترین بازدهی را در امر تمرکز زدایی از فعالیت های بانکی و امور مالی داشته باشد. هزاران اپلیکیشن غیر متمرکز خدمات بانکی را با کیفیت بسیار بالاتر به کاربران ارائه می دهند؛ در حالی که نیازی نیست که نهادی مرکزی بر روی اطلاعات کاربران اشراف داشته باشد یا این که از جزئیات تراکنش های مالی یک نفر با اطلاع شود.

وب 3، نوع دیگری از برنامه هایی است که بر روی ارز دیجیتال ارز اتریوم اجرا شده است. تمرکز اطلاعات میلیاردها نفر بر روی بستر اینترنت نسخه 2 باعث شده است تا زیر ساخت های مستحکمی برای این شبکه ها بسازنند.

شبکه های متمرکز اجازه می دهند تا نظارت بر روی فعالیت کاربران به شدت بالا باشد و حریم خصوصی آن ها به نوعی نقض شود. وب 3، با در دست داشتن آخرین پیشرفت های تکنولوژی در این حوزه سعی کرده است تا با کمک بلاک چین این تمرکز گرایی را از بین ببرد و جهان را به سوی استفاده از فناوری های نوین سوق دهد.

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

“ارز اتریوم چیست؟” تنها یک پرسش ساده می باشد که در پشت آن هزاران جواب نهفته است. این ارز دیجیتال با ایده تمرکز زدایی از تمامی فعالیت ها توانسته است تا در سال های فعالیت خود نگاه های بسیاری را جذب پروژه هایش کند.

بسیاری از فعالین حوزه کریپتو علاقه دارند تا با کمک ارز اتریوم و قرارداد های هوشمند حاضر در این مجموعه، ایده های خود را به واقعیت تبدیل نمایند و پس از مدتی فضایی مناسب برای رشد و توسعه پیدا کنند. پیشرفت پروژه های زیر مجموعه اتریوم ارز دیجیتال باعث می شود تا این مجموعه در مدت کوتاهی بتواند بیشترین بازدهی را برای خریداران خود داشته باشد.

سوالات متداول

  • ارز اتریوم چگونه کار می کند؟

    ارز اتریوم با استفاده از ماشین مجازی درون خود قرارداد های هوشمند را می نویسد و ارز دیجیتال اتر(Ether) نیز هزینه های این قرارداد های هوشمند را پرداخت می کند و به نوعی ارز دیجیتال مورد توافق در میان این مجموعه است.

  • آیا سرمایه گذاری در اتریوم سود آور است؟

    ارز اتریوم، به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا به دارایی تبدیل شده است که در طول زمان بازدهی مناسبی دارد و همچنین سرمایه گذاران می توانند از راه های دیگری به جز خرید و فروش این ارز دیجیتال نیز کسب سود کنند.

  • ماینینگ اتریوم چگونه انجام می شود؟

    پس از تغییر نوع بلاکچین ارز اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام دیگر هیچ گونه استخراجی در شبکه اتریوم انجام نمی شود و به جای آن کاربران می توانند با استیک اتر در بلاک چین اتریوم مشارکت کنند.

  • ارز اتریوم یعنی چی؟

    اتریوم ارز دیجیتال، یک پلتفرم جهانی می باشد که دسترسی تمام مردم دنیا را به بلاک چین راحت کرده است. پادشاه آلت کوین ها با خلق توکن بومی خود توانسته تا زمینه ساز توسعه فعالیت های دیجیتالی و برنامه های مالی بر بستر بلاک چین گردد.

  • تعدا کل اتریوم های جهان چقدر است؟

    بر اساس اطلاعات منتشر شده، تعداد کل توکن‌های شبکه بلاکچین اتریوم 112.1146 میلیون توکن است. تعداد واقعی ETH موجود همواره یکی از سوال‌های فعالان این حوزه بوده است.

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
🏢صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان مناسب است؟ - صرافی bingX برای ایرانیان
💹بهترین صرافی برای کپی ترید ارز دیجیتال - بهترین کپی تریدر ارز دیجیتال
📉آموزش کپی تریدینگ در بینگ ایکس - راهنمای کپی ترید در BingX
📊بررسی بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال - بهترین اندیکاتور نوسان گیری کریپتو
جدیدترین مطالب
📊آموزش استراتژی اسکالپ با بولینگر باند و الگوی 123 در فارکس
💻کابین شخصی فیبو گروپ چیست؟ - آموزش کابین فیبوگروپ فارسی
📈آموزش کار با اندیکاتور در فارکس - استفاده از اندیکاتور در بازار های مالی
➕بک تست در فارکس چیست؟ - آموزش بک تست گیری در فارکس
📈معرفی بهترین اندیکاتور حمایت و مقاومت - برترین اندیکاتور تشخیص حمایت و مقاومت