📉کپی ترید ارز دیجیتال – کپی تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

20:06 20/07/2024 -

📉بررسی کپی ترید ارز دیجیتال – ویژگی های کپی ترید کریپتو

کپی ترید ارز دیجیتال، از جمله موارد پر اهمیت در “ارزدیجیتال چیست؟” می باشد. انتخاب بهترین سایت های کپی تریدینگ ارز دیجیتال از جمله موارد بسیار مهم برای انجام معاملات در این بازار بشمار می رود.

در این مقاله، به بررسی مفهوم کپی تریدینگ در ارز دیجیتال و همچنین مزایا و معایبکپی ترید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. همچنین، ویژگی های کپی تریدینگ در ارز دیجیتال را برای شما آورده ایم، پس همراه تاپ بروکر ایران باشید.

کپی ترید ارز دیجیتال، کپی ترید در ارز دیجیتال، کپی ترید در بازار ارز دیجیتال

 

کپی ترید ارز دیجیتال چیست؟

کپی ترید ارز دیجیتال، در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پول به جهان معرفی شدند که از امنیت بالاتری برخوردار بودند. تکنولوژی به کار رفته در رمز گذاری کپی تریدینگ ارز دیجیتال، یعنی بلاک چین اجازه نفوذ حملات هکری را نمی دهد. معامله گران می توانند از نوسانات لحظه ای یا بلند مدت کپی ترید ارز دیجیتال به سود برسند.

با گذشت سال ها از فعالیت کپی ترید در ارز دیجیتال و ارتقا سطح خدمات، قابلیت کپی ترید (Copy Trade) به مشتریان ارائه شده است. همان طور که از نامش پیداست با استفاده از این روش مبتدیان بازار ارز دیجیتال می توانند معاملات تریدر های با تجربه را کپی کنند.

در این استراتژی معاملاتی، تمام اعمال تریدر های حرفه ای به صورت خودکار و بدون دخالت تازه واردان انجام می گیرد. البته در صورت تمایل می توانید کپی ترید ارز دیجیتال را از حالت خودکار خارج کنید و به صورت دستی به معامله بپردازید.

در روش کپی ترید در بازار ارز دیجیتال، شما بدون صرف هزینه و وقت می توانید در بازار فعالیت مثبت داشته باشید. به این منظور شما می توانید پروفایل و تاریخچه فعالیت های معامله گران حرفه ای را بررسی کنید و در صورت تمایل آن شخص را به عنوان سیگنال دهنده خود برگزینید.

 

کاربرد های کپی ترید ارز دیجیتال

از برجسته ترین کاربرد کپی ترید ارز دیجیتال، می توان به صرفه جویی در زمان و انرژی معامله گران اشاره کرد. افرادی که از کپی ترید در ارز دیجیتال، بهره می گیرند برای پیش برد معاملات و رسیدن به سود نیاز به گذراندن دوره های آموزشی ندارند و بدون مشکل می توانند در بازار شروع به کار کنند.

به علاوه همان طور که اطلاع دارید ریسک معاملات افراد مبتدی بسیار بالا است؛ که با بهره گیری از کپی ترید ارز دیجیتال، تا حد امکان کاهش می یابد. معامله گران می توانند به جای انجام مستقل معاملات بدون دانش کافی از کپی ترید در بازار ارز دیجیتال بهره ببرند و در طول فرایند مراحل یادگیری را طی کنند.

 

ویژگی های مهم کپی ترید کریپتو

کپی ترید کریپتو، دارای ویژگی های متنوعی است که به سود تریدر های مبتدی تمام می شود. با بهره بردن از این قابلیت، می توانید مانند یک فرد حرفه ای و با تجربه در این بازار پر تلاطم فعالیت کنید و به سود برسید. از دیگر ویژگی های کپی ترید ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شما برای انجام معاملات خود به صورت کپی ترید کریپتو، نیاز به گذراندن دوره های سنگین آموزشی ندارید.
  • در کپی ترید ارز دیجیتال، می توانید تریدر ها را از نظر عملکردی بررسی کنید و از میان آن ها بهترین را برگزینید.
  • همان طور که اشاره شد امکان انجام معاملات در کپی ترید کریپتو، به صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد.
  • تریدر ها در انتخاب میزان سرمایه دخیل در معامله و ریسک ضرر، دستشان باز است و به دلخواه خود می توانند تغییر ایجاد کنند.
  • در کپی ترید ارز دیجیتال،امکان تغییر تریدر سیگنال دهنده هر زمان که بخواهید وجود دارد و در این مورد با محدودیتی رو به رو نیستید.
  • انجام معاملات کپی ترید کریپتو، فاقد هرگونه منع قانونی است و شما بدون نگرانی می توانید از این روش استفاده کنید.

 

مزایا و معایب کپی ترید ارز دیجیتال

تا به این لحظه تمرکز ما بر مزایای کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال بوده است؛ اما با وجود مزایای فراوان نباید از معایبش غافل شد. برای رسیدن به دیدگاه درست لازم است نکات مثبت و منفی را در کنار هم قرار داده و مقایسه کنید. به این منظور در ادامه جدولی از مزایا و معایب کپی ترید در ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار داده ایم.

جدول مزایا و معایب کپی ترید ارز دیجیتال
✅مزایا کپی ترید ارز دیجیتال ❌معایب کپی ترید ارز دیجیتال
✅کاهش ریسک معاملات ❌محدود شدن کنترل بر بخشی از دارایی های شخصی
✅امکان بهره گیری از تجارب افراد حرفه ای ❌در همه حال احتمال ضرر دیدن وجود دارد حتی برای تریدر های حرفه ای
✅امکان یادگیری با دنبال کردن معاملات کپی ترید عدم هماهنگی میان میزان ریسک پذیری میان کپی تریدر و معامله گر کپی کننده
✅قابلیت تغییر تنظیمات در صورت تمایل ❌پرداخت کارمزد به کپی تریدر
✅حذف احساسات کنترل نشده از معاملات ❌اتکای بیش از اندازه به فرد ثانویه برای انجام معاملات
✅هزینه پایین استفاده از قابلیت کپی ترید

 

 

انواع سبک کپی تریدینگ ارز دیجیتال

شاید ابتدا، فکر کنید کپی ترید ارز دیجیتال،  تنها یک نوع دارد و معامله گران نمی توانند در انتخاب خود تنوعی ایجاد نمایند. شما نیز به عنوان فردی که از استراتژی کپی ترید در ارز دیجیتال استفاده می کند باید بدانید سبک های متنوعی وجود دارد. تعدادی از سبک های موجود عبارتند از:

  • کپی ترید ارز دیجیتال بر اساس سیگنال دهی
  • کپی ترید کریپتو آینه ای (mirror trading)
  • کپی ترید ارز دیجیتال پورتفو
  • کپی ترید در ارز دیجیتال بر اساس الگوریتم

 

بهترین سایت های کپی تریدینگ  ارز دیجیتال

معاملات کپی ترید ارز دیجیتال، با توجه به ویژگی منحصر به فردی که دارند لازم است بر روی پلتفرم های خاصی اجرا شوند. پلتفرم های کپی ترید در ارز دیجیتال، امکان دسترسی به بازار های بین المللی را نیز فراهم می کنند.

همچنین در این پلتفرم ها افراد می توانند نظرات دیگر تریدر های بازار را مطالعه کرده و از نقطه نظرات آن ها بهره ببرند. در ادامه به معرفی برخی از پلتفرم های کپی ترید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

پلتفرم ای تورو (eToro)

می‌ توان گفت اکثر تریدر های فعال در حوزه ای تورو (eToro) را معروف ترین پلتفرم فعال در کپی ترید ارز دیجیتال می دانند. شروع به کار این پلتفرم از سال 2019 میلادی بوده و قابلیت کپی ترید در ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این پلتفرم امکان معامله بیش از 20 ارز دیجیتال به مشتریان ارائه شده است.

 

پلتفرم زولو ترید (Zulu Trade)

زولو‌ ترید، یکی از پلتفرم های اختصاصی کپی ترید ارز های دیجیتال است؛ که فعالیت خود را از سال 2007 شروع کرده است. این پلتفرم به غیر از قابلیت کپی ترید در بازار ارز دیجیتال، امکانات بسیاری را به تریدر ها ارائه می کند. شما با داشتن این پلتفرم به راحتی می توانید معاملات کپی ترید ارز دیجیتال خود را پیش بگیرید و به سود برسید.

 

پلتفرم ناگا (NAGA)

پلتفرم ناگا، نیز همانند مواردی که پیش تر اشاره شد امکان کپی ترید ارز دیجیتال را برای معامله گران فراهم می کند. این پلتفرم را می توان همانند شبکه اجتماعی برای تریدر ها دانست که در آن می توانند تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

 

چرا باید از کپی ترید ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

فعالیت در بازار های مالی همواره با ریسک از دست دادن سرمایه همراه است، هر چقدر تجربه تریدر پایین تر باشد؛ این احتمال بالاتر می رود. تمام افرادی که به فعالیت در زمینه کپی ترید ارز دیجیتال می پردازند مسلماً به امید رسیدن سود پا به این راه گذاشته اند.

حال اگر شما به اندازه کافی وقت صرف یادگیری نکرده باشید درصد خطای معاملاتتان به شدت بالا می رود که کاملاً با اصول مدیریت ریسک مغایرت دارد. استفاده از کپی ترید در ارز دیجیتال می تواند تا حد بسیاری این ریسک را کاهش دهد؛ چرا که فردی حرفه ای به جای شما معاملات را پیش می برد.

به علاوه افرادی که به یادگیری کپی ترید ارز دیجیتال، علاقه مند هستند؛ می توانند با حضور فعال در هنگام معامله دانش خود را افزایش دهند و پس از مدتی خود به صورت مستقل فعالیت کنند. به یاد داشته باشید که باید سطح انتظارات خود را در حد معقول نگه دارید؛ چرا که حتی بهترین ها نیز ممکن است دچار خطا شوند و یا بازار برخلاف پیش بینی شان پیش برود.

اگر در ابتدای کار به امید سود های کلان از این قابلیت استفاده کنید طولی نخواهد کشید که از معاملات دلسرد می شوید و دیگر رغبتی به یادگیری نخواهید داشت.

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

در این مقاله سعی کردیم جنبه های مثبت و منفی کپی ترید ارز دیجیتال را برای شما روشن سازیم. در نهایت می توان گفت کپی ترید ارز دیجیتال می تواند برای آن دسته از معامله گرانی که تجربه کافی در بازار ندارند مناسب باشد.

شما نیز به عنوان فردی که از کپی تریدینگ ارز دیجیتال، بهره می برد لازم است تا حد امکان روش های کنترل ریسک و سرمایه را فرا گیرید تا در صورت نیاز بتوانید مانع ضرر های سنگین خود شوید. همچنین سعی کنید در انتخاب تریدر حرفه ای نهایت وسواس را به خرج دهید.

سوالات متداول

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
🏢صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان مناسب است؟ - صرافی bingX برای ایرانیان
💹بهترین صرافی برای کپی ترید ارز دیجیتال - بهترین کپی تریدر ارز دیجیتال
📉آموزش کپی تریدینگ در بینگ ایکس - راهنمای کپی ترید در BingX
📊بررسی بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال - بهترین اندیکاتور نوسان گیری کریپتو
جدیدترین مطالب
➕بک تست در فارکس چیست؟ - آموزش بک تست گیری در فارکس
📈معرفی بهترین اندیکاتور حمایت و مقاومت - برترین اندیکاتور تشخیص حمایت و مقاومت
📈خطوط حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال - خطوط حمایت و مقاومت چیست؟
📈آموزش اندیکاتور ایچیموکو به زبان ساده - اندیکاتور ایچیموکو چیست؟
📈آموزش اندیکاتور استوکاستیک - اندیکاتور stochastic چیست؟