🏅تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا – افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا چه تاثیری دارد؟

10:47 08/07/2024 -

🏅بررسی تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا – اثر افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا از موارد کاربردی نماد طلا در فارکس است. تاثیر افزایش نرخ بهره بر قیمت طلا یکی از این عوامل مهم است که می تواند معادلات را در بازار ارز تغییر دهد.

نرخ بهره آمریکا در فارکس، شاخصی کلیدی است که توسط بانک های مرکزی تعیین می شود و بر روی ارزش ارزهای مختلف تأثیر مستقیم دارد. در این مقاله، ما به بررسی چگونگی تاثیر نرخ بهره امریکا بر طلا و راهکار های معاملاتی مرتبط با آن می پردازیم پس همراه تاپ بروکر ایران باشید.

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا، تاثیر افزایش نرخ بهره امریکا بر طلا، تاثیر نرخ بهره امریکا بر طلا

پیش از آن که به “عوامل تعیین کننده قیمت طلا چیست؟” بپردازیم، در جدول زیر به تعدادی از بهترین بروکرهای طلا در فارکس اشاره خواهیم داشت:

نام بروکر لینک ثبت نام
بروکر آلپاری، لوگوی جدید آلپاری، کارگزاری الپاری فارسی
بروکر Alpari
🔥ثبت نام در بروکر الپاری
🚀بروکر آلپاری
شارژ حساب لایت فارکس ، ثبت نام لایت فارکس ، لایت فارکس بدون فیلتر
بروکر liteForex
🔥ثبت نام در لایت فارکس
🚀بروکر لایت فارکس
سایت بدون فیلتر امارکتس ، amarkets ورود ، دانلود متاتریدر 4 آمارکتس
بروکر AMarkets
🔥ثبت نام در بروکر آمارکتس
🚀بروکر آمارکتس
راهنمای معاملات طلا icmbrokers ، انواع حساب بروکر icm ، ثبت نام در بروکر icm
بروکر ICM
🔥ثبت نام در بروکر آی سی ام
🚀بروکر آی سی ام
پستیبانی فارسی فارکس ، پشتیبانی ارز دیجیتال ، پشتیبانی بروکرهای فارکس برای ایرانیان ، پشتیبان فارسی ☎️پیامرسان تلگرام

 

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا چیست؟

طلا و نرخ بهره به طور سنتی با یکدیگر همبستگی منفی دارند. نماد طلا در فارکس به صورت XAU/USD است و از آن جا که دلار در مخرج آن قرار دارد، زمانی که نرخ بهره افزایش می یابد باعث تقویت دلار شده و در نتیجه طلا کاهش پیدا خواهد کرد.

از طرفی زمانی که نرخ بهره کاهش می یابد، باعث تقویت قیمت طلا می شود. تاثیر نرخ بهره آمریکا بر طلا در مواقع سختی مالی، این فلز گرانبها را به عنوان ذخیره ارزشمند در نظر می گیرد.

آموزش معامله طلا در فارکس، آموزش ترید طلا در فارکس، نحوه معامله طلا در فارکس، آموزش معامله در بازار طلا

برای آشنایی بیشتر با معامله طلا در فارکس می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

آموزش معامله طلا در فارکس

 

تعریف نرخ بهره آمریکا

نرخ بهره در آمریکا، نشان‌ دهنده درصدی است که بانک مرکزی فدرال رزرو یا بانک‌های تجاری از اعتبارات و وام‌های خود برای یکدیگر یا برای مشتریانشان به شکل نرخ سود برای وام‌ها اعمال می‌کنند.

این نرخ توسط (FOMC) مشخص می‌شود که در تصمیم‌گیری‌های خود برای کنترل تورم، تعادل اشتغال و رشد اقتصادی تاثیرگذار استفاده می‌کند. تغییرات در نرخ بهره می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد از جمله بر رشد اقتصادی، تورم، و شرایط بازار کار داشته باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت طلا

عوامل متعددی به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت طلا تاثیر بگذارند و ممکن است باعث تغییرات قیمت در بازار طلا شوند که در اینجا به معرفی 4 مورد از مهمتری عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا میپردازیم:

  • نرخ بهره
  • تورم
  • میزان عرضه و تقاضا
  • اخبار ژئوپولتیک

 

بررسی جامع تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا را می توان به صورت زیر توضیح داد. طلا و اوراق خزانه فدرال آمریکا به عنوان دارایی بدون ریسک تعبیر می شود که در زمان های نامشخص امنیت بالایی را برای سرمایه گذاران خود فراهم می کند.

اگر تقاضا برای طلای سرمایه گذاری افزایش یابد، مستقیما بر کاهش تقاضا برای دلار آمریکا و اوراق خزانه آمریکا تأثیر می گذارد. از سوی دیگر افزایش تقاضا برای دلار آمریکا و اسناد خزانه داری بر تقاضای طلا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

سرمایه‌گذارانی که وجوه خود را به سمت طلا و اسناد خزانه هدایت می‌کنند، انگیزه حفاظت از ریسک دارند و معمولا نوعی سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند که علاوه بر امنیت، بازدهی بالاتری را نیز به همراه دارد.

افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا مستقیما بر سودآوری بیشتر سرمایه گذاری در دلار آمریکا و همچنین اسناد خزانه دلار تأثیر می گذارد. این حرکت بر تقاضای طلا به عنوان یک ابزار رقابتی تاثیر منفی خواهد گذاشت که به نوبه خود منجر به کاهش قیمت طلا می شود.

کاهش نرخ بهره سودآوری سرمایه گذاری در دلار و اسناد خزانه مربوطه را کاهش می دهد که جذابیت طلا را به عنوان سرمایه گذاری مطمئن افزایش دهد. بنابراین، سطح نرخ بهره را می‌توان به عنوان هزینه فرصت نگهداری طلا تفسیر کرد، زیرا نشان‌دهنده مقدار ارزشی است که سرمایه‌گذار بزرگ طلا با داشتن طلا در سبد سرمایه‌گذاری خود در مقابل نگهداری اوراق قرضه از دست می‌دهد.

 

دیدگاه معامله گران طلا نسبت به نرخ بهره آمریکا

معامله گران همواره بر تاثیر فاندامنتال بر معاملات خود واقف هستند. جلسه فدرال رزرو آمریکا که ماهانه برگزار می شود، خط مشی برای معامله گران ریسک گریز و ریسک پذیر است. تحلیل اثر افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا حائز اهمیت است. افزایش نرخ ها لزوما کاهش قیمت طلا را تضمین نمی کند. انتظارات تورمی در این مسیر نقش کلیدی دارند.

اگر نرخ ها به عنوان همگام با تورم تلقی نشوند، این فلز می توانند، افزایش پیدا کند زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناه گرفتن از کاهش ارزش پول هستند. علاوه بر تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا، مسائل ژئوپلیتیک نیز مستقل از بازده بر قیمت ها تاثیر می گذارد.

 

کسب سود از تاثیر نرخ بهره امریکا بر طلا

استراتژی پیش‌بینی قیمت طلا با افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا به عنوان یکی از راهکارهای مهم در معاملات بازار طلا مطرح می شود. در ادامه، چند راهکار برای استفاده از تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا به منظور کسب سود از معاملات ذکر می‌شود:

9 استراتژی معاملاتی برای انس جهانی طلا در بازار فارکس، بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس چیست؟، بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس

برای آشنایی بیشتر با بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

استراتژی طلا در فارکس

 

معامله با استفاده از ارتباط معکوس با نرخ بهره

همانطور که پیشتر گفته شد، ارتباط نسبی بین نرخ بهره و قیمت طلا وجود دارد، به طوری که افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا منجر به کاهش قیمت می‌شود و برعکس. بنابراین، می‌توانید در زمانی که پیش‌بینی می‌کنید نرخ بهره افزایش یابد، معاملاتی را با هدف فروش طلا انجام دهید و زمانی که پیش‌بینی می‌کنید نرخ بهره کاهش یابد، معاملات خرید طلا را انجام دهید.

 

استفاده از معاملات ارزی

یکی از راهکارهای کسب سود با تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا، استفاده از معاملات ارزی است. با توجه به ارتباط معکوس بین نرخ بهره و ارزش طلا، شما می‌توانید از تغییرات آن برای پیش‌بینی تغییرات در ارزش ارزها استفاده کنید و معاملات ارزی را با استفاده از آن انجام دهید.

 

✅نظر کارشناسان تاپ بروکر ایران

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا یکی از اصولی‌ترین و پیچیده‌ترین ارتباطات در بازار مالی است. افزایش نرخ بهره آمریکا بر طلا منجر به کاهش قیمت طلا و برعکس، کاهش نرخ بهره ممکن است باعث افزایش قیمت آن شود.

این رابطه ناشی از عواملی همچون ارتباط معکوس میان ارزش دلار و نرخ بهره، تورم و ریسک سرمایه‌گذاری است. معامله‌گران معمولا از این رابطه و تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا برای پیش‌بینی تغییرات در بازار طلا استفاده می‌کنند و از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در مورد استفاده از اسکالپ طلا در فارکس برای معاملات خود و همچنین استراتژی‌های ریسک مدیریتی بهره می برند.

سوالات متداول

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب پیشنهادی
🥇بهترین ربات سیگنال طلا - بهترین ربات برای سیگنال طلا
🏅بهترین کانال سیگنال طلا فارکس - کانال رایگان سیگنال طلا فارکس
🥇بررسی اندیکاتور سیگنال طلا - انتخاب بهترین اندیکاتور سیگنال دهی طلا
📈معرفی اندیکاتور طلا در فارکس - بهترین اندیکاتور برای معامله طلا در فارکس
جدیدترین مطالب
📈آموزش اندیکاتور ایچیموکو به زبان ساده - اندیکاتور ایچیموکو چیست؟
📈آموزش اندیکاتور استوکاستیک - اندیکاتور stochastic چیست؟
📊آموزش اندیکاتور adx - آشنایی با اندیکاتور ای دی ایکس 
📊آموزش استراتژی مومنتوم با بولینگر باند - استراتژی Bollinger and Momentum
📈آموزش کامل اندیکاتور rsi - شاخص قدرت نسبی چیست؟